VRMKR Wat we doen Blog

Wat we doen

 

ANALYSE & STRATEGIE

Hoe goed ken jij je eigen bedrijf echt?

Komt het beeld dat je hebt overeen met dat van je klanten? En ken je überhaupt je klanten en hun motivatie om bij jou te kopen? Deze vragen stellen wij aan zowel startende ondernemers als aan de beleidsbepalers van bedrijven die al jarenlang aan de weg timmeren.Een kort onderzoek kan verrassende resultaten opleveren.

 

 

Resultaten die je vertellen of je op de goede weg zit of dat je beter een afslag kunt nemen

Grote multinationals testen producten, brochures en reclameboodschappen op testpanels, analyseren reviews en vragen klanten continue om feedback. Dat doen ze niet zonder reden.

 

 

Van SWOT Analyse
naar Merk Strategie 

Team Vormekaar kijkt graag bij haar opdrachtgevers in de keuken om een goed beeld te krijgen van de organisatie, werkwijze en klantenkring. In deze fase luisteren we vooral en proberen zo helder in beeld te krijgen waar de "pijnpunten" en/of "uitdagingen" binnen het bedrijf zitten.

 

We maken een korte "SWOT analyse" en definiëren de USP’s en de doelgroep. Twee termen die je meteen weer mag vergeten maar wel noodzakelijk zijn voor ons om je verder te helpen. Eigenlijk stellen we met elkaar de diagnose en spreken we met elkaar het doel af.

 

Op basis van de uitkomsten bepalen we samen met jou de te volgen strategie om je doelstellingen te realiseren. Dit doen we in de vorm van een overzichtelijk stappenplan, gericht op de gewenste resultaten.

 

 

Om dit doel zo gericht mogelijk te kunnen raken stellen we een strategie op. De omvang hiervan is sterk afhankelijk van het gewenste einddoel. Pas als De Strategie staat kan deze worden versterkt met de visuele vormgeving. Het Ontwerp.

 

En de kracht zit hem nou juist in die combinatie van Een Goede Strategie en Een Goed Ontwerp. Dit is de leidraad voor Het Brandingproces.